Monday, 18 July 2011

~AKU PUNYA HOBI~

Assalammualaikum...
Hye!!!

Hari nie aku nak cite pasal hobi aku...nak tau tak???mesti la nak kan...aku nie suka lari berganti ganti...haha...takde la...aku nie suka menari...best kot...korang nak tahu sebab pe???dengan menari nie,aku dapat menghilangkan tension dan turunkan berat badan...tak percaya???korang cuba la...huhu...hah!!!tahu nie dah masuk tahun kelima aku sebagai seorang penari...tapi di sekolah je la...aku suka tarian tradisional...moden pun,suka jugak la(ayat macam tak pasti)...huhu...kalau ada aktiviti dekat sekolah,aku mesti akan menyibukkan diri nak join...haha...cuma tahun nie je aku tak aktif...almaklumla nk SPM la katakan...contoh pelajar cemerlang nihh...haha...

Di sekolah,aku merupakan ahli Kelab Kebudayaan...dah lima tahun dah...pengikut setia la katakan...hehe...aku juga mempunyai seorang jurulatih yang sangat baik...aku panggil nama dia dengan Pak Syed...haha...korang tengok tak drama'MAKBUL'???dia salah seorang pelakon dalam drama tersebut...tapi,tahun nie Pak Syed bukan lagi jurulatih untuk aku...sedihU_U

Hah!!!korang nak tengok tak aku menari???kalau nak tengok,kena bayar la...hehe...gurau2...kalau nak tengok,sila pause background music blog aku yerr...




thanks for watching~



Sunday, 17 July 2011

LOVING FOREVER,FRIENDS!!!

Loving friends!!!
When i first met you.I felt something has happened to me...
You are caring,kind and gentle girls.You are understanding too...
Totally wonderful buddies...
I don't want to lose you even for one second...
I am honest to be your friend...
Believe me friends.I need you and i still want you...
Where ever you go and whatever you do,don't forget me...
I always remember you...
Love you so much in my heart...
Miss you always in my life.When we are together...
We see a vision.To you friends forever,all the seasons...
For the rest of our lives...

JIKA DAN KETIKA

*Jika kau berasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang seperti sia-sia...
...Allah tahu betapa kuat engkau telah berusaha.

*Ketika kau sedang menangis sekian lama dan hatimu masih terasa luka...
...Allah sedang menghitung air mata mu.

*Ketika kau bersendirian...
...Allah sentiasa berada di sampingmu.

*Ketika segalanya menjadi sesuatu yang tak masuk akal dan kau berasa tertekan...
...Allah bersamamu untuk menenangkanmu.

*Ketika segalanya sesuatu berjalan dengan lancar dan kau berasa ingin mengucap syukur...
...Allah telah pun memberkatimu.

*Oleh itu,ingatlah bahawa dimana kita berada...
...Allah akan mengetahui dan sentiasa berada disamping kita.

Saturday, 16 July 2011

CINTA

                             

                                Telah jauh,
                                          Terpisah...diriku dan dirimu,
                                          Dalam ruang dan waktu,
                                          Sendiriku...jalani...sepiku,              
                                          Tanpa dirimu...resahku,
                                          Tanpa hadirmu...
                                          Sungguh berat hatiku melupakannya,

     Itulah antara bait-bait lagu nyanyian Adipriyo Sambodo dari kumpulan sixth sense yang sering kita dengar di corong-corong radio dan menjadi siulan kebanyakan anak muda masa kini.

     Lagu ini menceritakan tentang seorang lelaki yang telah meninggalkan kekasihnya untuk pergi merantau ke luar negara.Di sana,dia berjumpa dengan seorang gadis dan jatuh cinta untuk kali kedua.Hingga akhirnya dia sendiri buntu bagi memilih kekasih sejatinya.



     Pada persepsi diriku,lagu ini membawa maksud yang tersendiri tentang peritnya seseorang itu ditinggalkn oleh orang yang disayangi.Perasaan itu sukar ditafsirkan dan sukar digambarkan'Bagai kaca terhempas ke batu'.Aku tahu,itu pasti perasaan setiap orang yang baru putus cinta.Adakalanya aku terfikir kenapa semua orang asyik dengan cinta??Sudah pasti kerana cinta itu khayalan yang indah.Tapi,tidakkah mereka terfikir yang jodoh itu rahsia Allah dan Allah juga telah memberikan jodoh kepada kita sejak di alam rahim lagi.Mengapa perlu mencari??Mengapa perlu kecewa??Sesungguhnya Allah lebih tahu dan ingatlah bahawa jodoh kita ditangan Allah dan selalulah berdoa supaya kita mendapat jodoh yang beriman dan beramal soleh.


     Sememangnya cinta itu tidak boleh dicegah kerana cinta datang tanpa kita sedari namun,cinta kepada Allah lebih besar maknanya dari cinta kepada makhluk-Nya dan cinta kepada Allah akan terus kekal sampai bila-bila.Cinta itu juga bersifat universal.

     Izharnya,cinta itu boleh mendatangkan kebaikan dan keburukan.Namun,ingatlah bahawa kita tidak akan pernah kecewa jika kita mencintai Allah s.w.t dan para Rasul.


4 Different Chinese Girl Looks

Thursday, 14 July 2011

Dunia Baruku!!


Assalamualaikum...

Hai..nama aku Nor Husna Binti Ayob..
Kawan-kawan just panggil Husna..
tapi nama FB aku Schanieyna Serenade...
Sebab apa nama FB lain dengan nama aku yang sebenar???
sebab saja ja nak cari kontroversi..huhuhu...
takde la..saja nak kasi glamour sikit..hehehe

Aku seorang pelajar sekolah..
dan aku jugak adalah calon SPM tahun nie..
Aku belajar di SMK Mergong
dalam aliran engeneering.
Kalau rumah runtuh panggil ja aku, hahaha

Ok, itu la serba sikit tentang aku..
ini baru permulaan...
next time...
mesti ada cerita lebih menarik.

Assalamualaikum....